3 jednoduché triky pro zdravé snídaně

Chcete se zdravěji stravovat, shodit přebytečná kila, ačkoli díky množství informací se začínáte ztrácet v tom, co je pro vaše zdraví nejlepší?

Začněte den zdravou snídaní a uvidíte, že se budete cítit lépe a stejně tak vám nebude chybět potřebná energie.

Řekněte ano bílkovinám a komplexním sacharidům. 

Vyhýbáte se sacharidům oklikou ve snaze nepřibrat ani gram navíc? Tělo pro správné fungování sacharidy potřebuje, je však nutné naučit se rozlišovat, které jsou užitečné a které bychom měli, podle možností, co nejvíce omezit.

Nejlepším startem do nového dne je jednoduchá kombinace: proteiny + komplexní sacharidy. Takové snídaně se postarají o pomalejší přechod bílkovin a komplexních sacharidů na cukry, které vaše tělo může využít na energii pro svoji činnost. Energie se do těla uvolňuje v průběhu dne postupně a člověk tak nepociťuje extrémní pocity hladu, ale naopak, konstantní pocit sytosti.

Co si tedy můžete dopřát na snídani? Vyzkoušejte ovesné vločky s ořechy, špenátovo-banánové smoothie, vajíčka, nízkotučný bílý jogurt nebo dessert obsahující zvýšené množství bílkovin. Pokud si ráno neumíte představit bez pečiva, upřednostňujte pečivo celozrnné se zeleninou. Výbornou alternativou je například proteinový chléb, který naleznete také v naší nabídce.

Komplexní sacharidy najdete také v potravinách jako je rýže, brambory, luštěniny, pšenice, banány, obilniny, čekanka, česnek nebo cibule.

Vyhněte se jednoduchým cukrům

Stalo se vám, že jste se skvěle nasnídali, cítili jste se plní energie a po chvíli na vás přišel psychický útlum, a to právě v době, kdy by měl váš pracovní výkon být co největší? Může za to snídaně, která byla založena na jednoduchých sacharidech. Ty jsou sice snadněji stravitelné, ale neobsahují žádnou vlákninu ani vitamíny, zvyšují hladinu cukru a člověku po nich rychle vyhládne.

Snídaně, kterým se raději vyhněte: sladké pečivo, vafle, cereálie, kupované ovocné džusy, bílé pečivo, kupované ochucené jogurty, snacky, fastfood.

Mějte radost z tvoření

Zdravé snídaňové varianty umí být i velice chutné, že zakrátko zapomenete na zaběhnuté způsoby stravování. Neberte zdravější snídaně jako povinnost, ale jako příležitost pro objevování nových chutí a kombinací. Pokud upřednostňujete slané snídaně, vyrábějte si vlastní pomazánky, jejichž základem bude tvaroh, nízkotučný sýr nebo avokádo. Sladké snídaně si vyrobíte jednoduše s jogurtem, do něhož si přidáte oblíbené ovoce, nebo si zmixujte ovocné smoothie, které vás výborně zasytí. Vhodnou alternativou jsou také proteinové palačinky, které najdete v našem e – shopu.

Nemáte čas na vymýšlení zdravé snídaně? Vyzkoušejte některé z našich vysoko proteinových jídel, které jsou určeny k přímé konzumaci. Pochutnejte si na vanilkovém nebo čokoládovém pudinku, vanilkovém nápoji nebo výborné kuřecí paštice s bylinkami, kterou raz dva namažete na kus celozrnného chleba.

feelbetter

Dita Kissová

Feel Better s.r.o.
Houbalova 6b, 628 00 Brno

IČ: 03814289
DIČ: CZ03814289

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 86918

+420 604 201 877
dita.kissova@feelbetter.cz
mdieta.feelbetter.cz

Otevírací doba:
po-pá: 09:00 - 17:00
so-ne: dle objednání