5 nejčastějších chyb při dietách

Zkusili jste už mnoho diet, ale máte pocit, že ani jedna z nich nefungovala?

Možná jste se, podobně jako mnozí, dopustili některých z chyb, které hubnutí znemožnily nebo zastavily. Na co bychom si měli dát při dietách pozor?

Nepravidelné stravování

Téměř notoricky známý fakt se mnohokrát skrývá za přílišnou zaneprázdněností, hektickým způsobem života, nebo jen domněnkou, že pokud vynecháme nějaké jídlo během dne, zhubneme rychleji. Nepravidelné stravování však našemu metabolismu nepomůže – naopak. Tělo si začne myslet, že nemáme dostatek stravy a začne ukládat zásoby na "horší časy". Ty se nepříznivě ukáží jako tukové polštářky, kterých se později neumíme zbavit. Jíst 5 x denně v menších porcích je zdravé a váš organismus tak dostane signál, že co jste přijali, může klidně spálit, protože zanedlouho dostane další přísun živin.

Nevhodné diety

K takovým dietám patří jednostranné diety, nebo úplně bez sacharidové redukční programy. Zpočátku se může zdát, že kila rychle ubývají, ale jakmile přejdete na normální stravu, dostaví se i nežádoucí jojo efekt. Během jakékoliv diety byste se měli stravovat hlavně vyváženě, dbát na dostatečný přísun zeleniny a ovoce a nezapomínat na pitný režim, který metabolické přeměně velmi pomáhá.

"Zobání" u televizoru, dojídání po dětech

Může se nám zdát, že když při sledování filmu sníme trošku toho a trošku tamtoho, na naší váze se to neodrazí. Stejně si zvykneme i dojídat po dětech, vždyť to přece nevyhodíme a tu trochu, kterou nechali na talíři – ta je přece neškodná. Takové kalorie v malých množstvích si však naše tělo zapamatuje. Pokud máte zvyk jíst u televize, sáhněte raději po něčem zdravém – slunečnicových semínkách, či některých druzích oříšků. Rozhodně tak své dietě ublížíte méně, než když sníte celý balík bramborových lupínků.

Když se nikdo nedívá ...

... tak to neplatí. Tuto chybu děláme při stravování mnozí – držíme se svého programu mezi kolegy i přáteli, jakmile se však ocitneme sami doma, sáhneme po čemkoli, co nám přijde na chuť. Pokud vás přepadne náhlá chuť zhřešit, promítněte si, jak jste se během dne snažili svůj plán dodržet a jaká škoda by byla narušit ho jen kvůli tomu, že nyní máte pocit, že můžete.

Skryté cukry

Vyhýbáte se úspěšně sladkostem, dezertům, koláčům a tyčinkám, dokonce jste omezili pečivo, no a kila ne a ne dolů? Možná jste propadli hrozbě s názvem skryté sacharidy, které se nacházejí v zdánlivě zdravých nápojích – jako např. džusy. Jsou sice chutné, ale obsahují velké množství cukru. Stejně jsou na tom i jejich zdravější varianty - 100 % ovocné šťávy. Jsou sice plné vitamínů, ale cukrů se v nich nachází více než dost. Při snaze dodržet pitný režim raději sáhněte po vodě, minerálních vodách nebo bylinkových čajích. Žízeň zaženou ještě lépe a neriskujete při nich příbytek kil.

Bezhlavé nakupování potravin

Sestavili jste si zdravý jídelníček, ale vedle koupi potravin, které v něm chcete použít si do košíku přihodíte pár věcí navíc. Ty vám je pak líto vyhodit, a tak do jídelníčku přibydou i věci, které jste v plánu neměli. Jde spíše jen o psychologickou pomoc – co v lednici nemáte, to nesníte. Nakupování potravin plánujte, napište si seznam a striktně se ho držte. Vyhnete se tak známému pátrání v lednici či spíže po dobrotách, když vás přepadne chuť na něco nezdravého.

feelbetter

Dita Kissová

Feel Better s.r.o.
Houbalova 6b, 628 00 Brno

IČ: 03814289
DIČ: CZ03814289

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 86918

+420 604 201 877
dita.kissova@feelbetter.cz
mdieta.feelbetter.cz

Otevírací doba:
po-pá: 09:00 - 17:00
so-ne: dle objednání