Bojuje vaše dítě s nadváhou?

Stále častěji se setkáváme s nadváhou nejen u dospělých, ale také u dětí. 

Ať už za to mohou genetické predispozice, nebo nepoměr mezi příjmem a výdejem energie, s nadváhou u dětí začněte bojovat co nejdříve. V dospělosti by je totiž mohly čekat mnohem vážnější problémy.

1. Pravidelná strava – výborný začátek

Rána, kdy sotva stíháte připravit všechny do pracovního dne, bývají hektické. Děti by snídaně ale vynechávat rozhodně neměli. Ačkoliv snaha naučit dítě snídat mnohokrát selže na tom, že malý školák ráno prostě není hladový, třeba pamatovat na to, že mnohokrát děti jedí očima. Pokud bude vidět, že na stole ho čeká pěkně připravené a chutné jídlo, určitě snídani neodmítne.

Stejně jako u dospělých je pravidelnost stravy důležitá, i vaše dítě by mělo mít do čeho během dne zakousnout. V opačném případě se může stát, že poběží k nejbližšímu automatu na sladkosti. Desátá hodina by měla dítěti dodat energii, dokud nepřijde čas oběda. Pokud již váš školák snídal pečivo, na svačinu mu přibalte jogurt případně ovoce.

2. Buďte v tom s nimi

Určitě to sami znáte – snažíte se zhubnout, ale dokud se ostatní členové rodiny stravují stejně jako dříve, častokrát se necháme zlákat zaběhnutými kolejemi. Pokud však přejdete na zdravější stravu spolu s vaším dítětem, nebude to brát jako nutnost, ale jako trvalou změnu životního stylu. Pomoci si můžete i tím, že z domácnosti odstraníte všechny "mlsky", po kterých zvykneme sahat zejména ve večerních hodinách. Vyhýbejte se však extrémům. Děti sladkosti milují a pokud jim jejich zakážete, o to více je budou chtít. Připravte jim proto zdravou alternativu, která nezdravé sladkosti nahradí. Vybírejte dezerty, jejichž základ bude tvořit bílý jogurt či tvaroh, snažte se co nejméně používat bílou mouku.

3. Hýbejte se společně

Pokud si dítě oblíbí sport a pravidelný pohyb v dětství, je pravděpodobné, že problémům s obezitou vyhne i v budoucnosti. Řešením může být pohybově zaměřený kroužek, ale pokud se pohyb stane součástí vašeho společného života, hubnutí vám půjde mnohem snáz. Odpoledne strávené před počítačem vyměňte za krátké procházky, víkendy využívejte na výlety po o okolí, jděte se projet na kole nebo bruslit, zaházejte si talířem na kopci. Uvažujete o pejskovi? Péče o čtyřnohého miláčka dítěti rovněž pomůže zařadit pravidelný pohyb do svého života.

feelbetter

Dita Kissová

Feel Better s.r.o.
Houbalova 6b, 628 00 Brno

IČ: 03814289
DIČ: CZ03814289

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 86918

+420 604 201 877
dita.kissova@feelbetter.cz
mdieta.feelbetter.cz

Otevírací doba:
po-pá: 09:00 - 17:00
so-ne: dle objednání