Co dělat s posledními kily?

Co dělat, pokud se zastavilo vaše hubnutí?

Pokud jste již někdy v životě drželi dietu, možná jste také došli do bodu, kdy ty poslední kila navíc ne a ne zmizet. S tímto problémem se setkává téměř každý, kdo se rozhodl pro radikální redukci váhy. Víte proč to tak je a jak zatočit i s posledním přebytečným kilem?

Problém jsme si přinesli z minulosti

To, že v jistém bodě redukčního programu se dostane vaše tělo do stavu, kdy "odmítne" zbavit se tukových zásob, má své logické vysvětlení z minulých časů. V době, kdy bylo jídla nedostatek a podmínky byly mnohem tvrdší, tato tuková zásoba vám mohla dokonce zachránit život. Dnes se již situace změnila a mít tukové rezervy není až tak nutné. Vaše tělo však tuto informaci nedostalo, a proto se stále chová tak, aby vám pomohlo "přežít".

Limit "pohodlné váhy"

Stravujete se zdravě, do redukčního programu jste zahrnuli pravidelný pohyb a kila šli jednoduše dolů. A najednou jste narazili do bodu, kdy ať děláte, co chcete, ručička na váze se zastavila. Tento moment se nazývá i limit pohodlné váhy a jeho hranice je u každého individuální. Vaše tělo v podstatě přešlo na "úsporný režim" a snaží se o maximálně uskladnění čehokoliv, co přijme navíc. Tehdy se také snadno může stát, že váš trénink přestane mít vliv na úbytek váhy.

Jak se zbavit posledních kil?

Pokud nejste spokojeni se svým vzhledem a k dosažení vaší cílové váhy stále chybí shodit několik kilo, nezoufejte. Poradíme vám, jak se vypořádat i s posledními kily navíc.

1. Změňte svůj trénink

Pokud dlouhodobě využíváte ve svém tréninku tytéž cviky, vaše tělo si na ně zvykne a optimalizuje svůj výkon. Důležité tedy je, abyste svůj organismus "šokovali" natolik, aby si nestihl vytvořit na tréninkový plán návyk. Pokud například běháte, změňte způsob běhu – buď běžte na delší vzdálenosti, zrychlete, běžte z kopce nebo změňte terén. Při shazování posledních kil vám například pomohou i intenzivní intervalové tréninky.

2. Zbavte se drobných zlozvyků

I když se snažíte stravovat zdravě, možná si častokrát neuvědomujete, že během dne uděláte několik prohřešků, které vaši váhu udržují na místě. Vzdejte se pečiva a nejezte ovoce na večer. Mnohokrát odoláváme nezdravým potravinám celý týden a o víkendech si dopřejeme alkohol i sladkosti. Zredukujte tento zvyk na minimum a uvidíte, že i to pomůže k dosažení vysněné váhy. Neumíte se zbavit chutě na sladké? Zkuste například některou z našich vysoko proteinových tyčinek, které vás nasytí, výborně chutnají a jsou vhodné i při redukčním programu.

3. Nepřejíždějte do zbytečných extrémů

Ve snaze shodit poslední kila někdy ze zoufalství přejdeme do extrémů – vyhladovíme se nebo svůj trénink prodloužíme natolik až to přeženeme. Je třeba si uvědomit, že v momentě, kdy polevíte, vaše tělo bude chtít zpět vše, o co jste přišli. Důležité je posouvat svůj trénink po malých krocích, a ne najednou a bezhlavě.

4. Ukažte tělu nový "normál"

Pokud si chcete dlouhodobě udržet sníženou váhu, svůj životní styl musíte změnit natrvalo. Důležité je, aby vaše tělo dostalo signál z vnějšku, že si nemusí vytvářet tukové rezervy. Pamatujte však, že i lidé, kteří jsou opravdu fit, mají během zimy nějaké ty tukové zásoby. Proto k celému procesu hubnutí přistupujte rozumně a logicky, což vám pomůže zejména k psychické harmonii.

feelbetter

Dita Kissová

Feel Better s.r.o.
Houbalova 6b, 628 00 Brno

IČ: 03814289
DIČ: CZ03814289

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 86918

+420 604 201 877
dita.kissova@feelbetter.cz
mdieta.feelbetter.cz

Otevírací doba:
po-pá: 09:00 - 17:00
so-ne: dle objednání