Která zelenina je při dietě vhodná?

Zelenina tvoří velmi důležitou součást zdravé diety.

Zejména při bílkovinné dietě MDieta její konzumaci doporučujeme ve všech jejích fázích. Díky zelenině dostane váš organismus potřebný přísun živin a zároveň zajistí správné trávení. Nezapomeňte, že během bílkovinné diety můžete povolené druhy zeleniny konzumovat v jakémkoliv množství. 

Některé druhy zeleniny mají však vysoký obsah sacharidů, a právě takovým druhům zeleniny bychom se při bílkovinné dietě měli vyhýbat. Nejlepšími druhy zeleniny při bílkovinné dietě jsou ty, které mají vysokou nutriční hodnotu při nízkém obsahu sacharidů.

Náš tip: Cokoliv, co připomíná špenát nebo kapustu spadá do této kategorie tak uděláte nejlépe, pokud ji zařadíte do vaší stravy.

Pokud hledáte druh zeleniny, který má nízký obsah sacharidů a která není listová a zelená, pak hledejte zeleninu, která roste nad zemí. Tato skupina zahrnuje salát, okurku, brokolici a květák.

Při volbě zeleniny s nízkým obsahem sacharidů se v každém případě vyhněte škrobová zelenině, která má vysoký obsah sacharidů, jako například brambory, hrách, fazole, cizrna, bob apod.

Jako základní pravidlo platí: čím sladší je zelenina, tím větší množství sacharidů obsahuje. Jedná se o zeleninu jako je například mrkev, dýně, cibule a paprika. Samozřejmě, takové druhy zeleniny můžete při bílkovinné dietě konzumovat, avšak s mírou (pozor: s výjimkou první fáze bílkovinné diety).

feelbetter

Dita Kissová

Feel Better s.r.o.
Houbalova 6b, 628 00 Brno

IČ: 03814289
DIČ: CZ03814289

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 86918

+420 604 201 877
dita.kissova@feelbetter.cz
mdieta.feelbetter.cz

Otevírací doba:
po-pá: 09:00 - 17:00
so-ne: dle objednání