Vzorový jídelníček podle jednotlivých fází

Během každé fáze je třeba myslet na 3 jednoduchá pravidla

Dostatek tekutin

Během dietního programu dodržujte pravidelný pitný režim. Vypijte 2–3 litry tekutin denně, nejlépe bohatých na minerální látky.

Pravidelná konzumace jídel

Nevynechávejte jídlo z jídelníčku, ani tehdy, pokud nepociťujete hlad. Jezte v pravidelných intervalech, dodržujte poměr sladkých a slaných jídel (50:50).

Doplňování jídelníčku o povolené potraviny

Nezapomeňte přidat do svého programu povolenou zeleninu, která obsahuje živiny a látky potřebné pro dobré trávení!

1. fáze:

  • 4 vysoko proteinová jídla MDiety
  • Během první fáze diety konzumujte 4 jídla MDiety. Doplňujte je o dostatečný pitný režim a povolené druhy zeleniny.
  • Zelenina: Artyčoky, brokolice, celer, cuketa, čekanka, zelená fazole, fenykl, hřiby (například ústřice hlívy či žampiony), květák, pórek, okurka, ředkvička i bílá ředkev, řeřicha, zelené saláty, obilné klíčky, dýně, chřest, rukola, lilek, sója, naklíčené mungo, kapusta, zelí hlávkové a čínská (kyselá pouze pokud není doslazovaná) popřípadě špenát.
  • Pitný režim: Čistá voda, minerální voda (výrazně se doporučuje), voda s citronem nebo limetkou, nápoje dochucené umělým sladidlem, slabší káva bez mléka (možnost dochutit umělým sladidlem), čaje (neslazené ani cukrem ani medem, bez případných kousků ovoce) popřípadě bylinné čaje, nápoje nesycené nebo jen jemně sycené a pokud již sycené tak rozhodně pouze s umělými sladidly jako například Coca-cola Zero nebo Light.
  • Vhodný způsob přípravy zeleniny
    • Vaření na pánvi s kapkou oleje
    • Grilování
    • Suché pečení v troubě
    • Dušení – ve vodě nebo v páře

2. fáze: 

  • 3 vysoko proteinová jídla MDiety
  • Během druhé fáze diety konzumujte 3 jídla MDiety. Doplňujte je o dostatečný pitný režim a povolené druhy zeleniny.
  • 1 pravé jídlo, které tvoří porce živočišné nebo rostlinné bílkoviny s hmotností 150 g. Uvádíme příklady vhodných jídel do druhé fáze bílkovinné diety:
    • 1 ks BIO vejce (natvrdo nebo naměkko), amur (100 g), candát (100 g), cejn (100 g), jehněčí nebo skopové stehno (100 g), kuřecí nebo kachní játra (100 g), dietní šunka (100 g), lín (100 g), mořský ďas, mořský vlk, okoun (100 g), olomoucké tvarůžky nebo tvargle, Pangas, platýz, pražma, přírodní telecí řízek (100 g), pstruh, sushi (100 g), tofu (přírodní, s řasou, uzené), treska (100 g), úhoř (100 g), žralok.
  • Zelenina: Artyčoky, brokolice, celer, cuketa, čekanka, zelená fazole, fenykl, hřiby (například ústřice hlívy či žampiony), květák, pórek, okurka, ředkvička i bílá ředkev, řeřicha, zelené saláty, obilné klíčky, dýně, chřest, rukola, lilek, sója, naklíčené mungo, kapusta, zelí hlávkové a čínská (kyselá pouze pokud není doslazovaná) popřípadě špenát.
  • Pitný režim: Čistá voda, minerální voda (výrazně se doporučuje), voda s citronem nebo limetkou, nápoje dochucené umělým sladidlem, slabší káva bez mléka (možnost dochutit umělým sladidlem), čaje (neslazené ani cukrem ani medem, bez případných kousků ovoce) popřípadě bylinné čaje, nápoje nesycené nebo jen jemně sycené a pokud již sycené tak rozhodně pouze s umělými sladidly jako například Coca-cola Zero nebo Light.
  • Vhodný způsob přípravy zeleniny a masných pokrmů
    • Vaření na pánvi s kapkou oleje
    • Grilování
    • Suché pečení v troubě
    • Dušení – ve vodě nebo v páře

feelbetter

Dita Kissová

Feel Better s.r.o.
Houbalova 6b, 628 00 Brno

IČ: 03814289
DIČ: CZ03814289

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 86918

+420 604 201 877
dita.kissova@feelbetter.cz
mdieta.feelbetter.cz

Otevírací doba:
po-pá: 09:00 - 17:00
so-ne: dle objednání